Sat Blăgești-Pașcani
În satul Blăgești, satul natal în care eu am copilărit sunt multe tradiții și obiceiuri la care eu am participat cu drag.
De Crăciun tinerii merg pe înserate la casele oamenilor pentru a le vesti că în seara aceea s-a născut Mântuitorul Iisus Hristos.
La această tradiție am început și eu să merg de la o vârsta fragedă împreună cu familia mea.
Dincolo însă de rolul ei de prezervare a indentităţii, tradiţia dă seama de bine, adevăr şi frumos, virtuţile clasice fără de care existenţa noastră nu mai denotă umanitate. Binele conservat prin tradiţie este cel al moralităţii, al distincţiei dintre bine şi rău, mai clare şi mai percutante decât ar putea-o face orice altă învăţătură. Adevărul tradiţiei este, în mod similar, cel descoperit şi dezvoltat prin experienţa neamului şi poate fi regăsit uşor în proverbele populare vechi.
După părerea mea este foarte important să ne păstrăm datinile și obiceiurile strămoșești.
La rândul nostru când vom deveni cadre didactice, viitori învățători, îi vom învăța pe copii importanța tradițiilor si datinilor in viața omului.
În primul rând, consider că acestea ne reprezintă ca popor, iar copiii duc tradițiile mai departe pentru a le da șansa să cunoască și ei datinile ce ne-au dezvoltat cultura . Nimic nu ne poate defini mai bine.
Am participat și eu la câteva evenimente de Crăciun:colindul. Aceasta este o tradiție românească , străveche . Colindul românesc, prin forma sa simplă şi prin mesajul pe care-l exprimă, este glasul sfânt al Sfintei Evanghelii şi al Bisericii extins sau transmis în sufletele şi-n casele drept credincioşilor creştini. Colindul reprezintă ecoul popular şi artistic al cântărilor bisericeşti liturgice.
Pe parcursul activităților la care am participat mi-am dat seama că ele mi-au creat creativitate , speranță și liniștea pe care trebuie să o avem în noi.
Faceți în articolul de pe blog o scurtă prezentare a ideii propuse,
RăspundețiȘtergereprecizați-i scopul, obiectivele și motivația acestei abordări,
faceți legătura între necesitatea formării viitorului învățător cu deprinderi de lucru utilizând TIC și conștiința necesară a adaptării lui la tehnologie,